۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۵۸

آشوری در گفتگو با مهر:

با اولویت بازی‌های آسیایی نیم نگاهی به مسابقات جهانی داریم

با اولویت بازی‌های آسیایی نیم نگاهی به مسابقات جهانی داریم

مدیر تیم های ملی کاراته گفت: دو رویداد مهم بازی‎های آسیایی و قهرمانی جهان باعث شده تا برنامه‎های خود را به صورت فشرده برای موفقیت در این دو رویداد مهم پیش ببریم.

محسن آشوری با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: اعضای تیم اعزامی به بازی‎های آسیایی در مسابقات ژاپن که سطح فنی بالایی داشت به میدان رفتند و نتیجه نسبتا خوبی هم کسب شد. همین مسابقات امیداوری های ما را برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در اینچئون بالا برد. 
 
وی ادامه داد: مسابقات ترکیه هم با فاصله اندکی از تورنمنت ژاپن و با حضور کاراته کاهای مطرحی از 50 کشور جهان برگزار شد که  از نظر ما بیشتر جنبه تدارکاتی برای مسابقات قهرمانی جهان بود که در فاصله یک ماه بعد از این مسابقات برگزار می شود. اولویت ما بازی‎های آسیایی است ولی نمی توانیم رقابتهای جهانی را نادیده بگیریم.
 
دبیر فدراسیون کاراته به مبارزات سعید احمدی اشاره کرد و گفت: تاتامی استانبول میدانی بود برای احیا شدن این کاراته‎‌کای خوب کشورمان. احمدی در کلاس جهانی مبارزه کرد و با شکست همه رقبا ناکامی‎های قبل را به دست فراموشی سپرد تا باز هم چون گذشته با انگیزه مضاعف در خدمت کاراته ایران باشد. 
 
آشوری در خصوص مبارزات گنج زاده هم گفت: بعد از باخت و حذف در مسابقات ژاپن انتقاداتی به سجاد گنج زاده شد ولی او در ترکیه ثابت کرد همچنان یک کاراته کای قابل اتکاست ، او رقبای سرشناسی را شکست داد و در مبارزه پایانی هم "ارکان" قهرمان ترکیه ای جهان را در حالی که جو سالن به نفع او بود با اختلاف از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست يافت. ضمن اینکه نفراتی چون ایمان سنچولی و پیمان سلطانیان مبارزات خوبی را به نمایش گذاشتند. 
 
مدیر تیم های ملی کاراته در مورد غیبت مهدیزاده و سمندر در مسابقات ترکیه هم گفت: در کنار اینکه وضعیت وزنی این دو کاراته کا به نوعی است که نمی توانند در فاصله اندک دوبار وزن کم کنند ، مهدیزاده مدتی است که از آسیب دیدگی "کشک پا"  رها شده و پس از مشورت با پزشک معالج تصمیم گرفتیم در ترکیه مبارزه نکند ولی این دو کاراته کا به خوبی رقبای خود را آنالیز کرده اند. به عنوان مثال مالزی کاراته کایی را به ترکیه آورده بود که موفق شد هامون درفشی پور را شکست دهد . این حریف بدون شک در اینچئون هم حضور دارد و مهدیزاده به خوبی با نحوه مبارزات او آشنا شد.
 
وی در مورد شکست های نگران کننده بانوان در دو مسابقه ژاپن و ترکیه در آستانه بازی‎های آسیایی گفت: رویدادهایی که قبل از مسابقات رسمی تیم ملی انجام می شود جنبه تدارکاتی دارد تا کادر فنی با شناخت نقاط ضعف کاراته کاها بتواند با آمادگی بیشتر راهی مسابقات شود. امیدوارم کادر فنی بانوان نیز نحوه مبارزات بانوان را در این دو رویداد آنالیز کرده باشد تا در مدت زمان باقیمانده بتوانند با رفع نقاط ضعف، تیم را به اینچئون اعزام کنند.
 
دبیر فدراسیون کاراته در مورد مشکل خروج از کشور سامان حیدری و اینکه گفته می شود "آشوری" عامل این مشکل بوده گفت: قصد ندارم در آستانه بازی‎های آسیایی مطالبی را بیان کنم که باعث شود حاشیه سازان برای کاراته مشکل ساز شوند  ولی به صراحت اعلام می کنم که این مشکل هیچ ارتباطی به من ندارد.
 
وی در پایان گفت: المپیک آسیایی کره جنوبی با دو دوره قبلی در گوانگجو و دوحه متفاوت است. کاراته آسیا از وضعیت چند سال گذشته خارج شده و خیلی از کشورها با سرمایه گذاری مناسب پیشرفت کرده اند. به همین دلیل پیش بینی اینکه چه مدالی کسب خواهیم کرد دشوار است ولی تک تک اعضای تیم با درک شرایط موجود در تلاش هستند تا با یکدلی و صمیمیتی که در تیم حاکم است بهترین نتیجه را کسب کنند. 
 
کد خبر 2367175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha